Skip to main content

Verdigrunnlag

Verdi for fremtiden

BMO skal rehabilitere infrastruktur innenfor samferdsel for de kommende generasjoner, og skape verdier for samfunnet, kunder, eiere og ansatte.

For BMO betyr verdi for fremtiden å ha kunnskapen til å lage et produkt som tåler påkjenningene ifra miljøet det står i. Helt ifra den dagen det ferdigstilles og med en intensjon om minst mulig vedlikehold inn i fremtiden. Dette betyr å ha evnen til å kunne forutse problemer som et produkt kan få en gang i fremtiden basert på utfordringer som enda ikke har oppstått. Infrastruktur i Norge må bygges og utvikles for å tåle noen av de tøffeste påkjenningene i verden, og med et miljø som stadig er i forandring er det viktig å forutse hva vi kan gjøre for å møte endringene på best mulig måte. Vi skal bygge produkter som er sterke nok til å ha en verdi også for fremtiden.

Utførelse

BMO skal rehabilitere infrastruktur innenfor samferdsel for de kommende generasjoner, og skape verdier for samfunnet, kunder, eiere og ansatte.

For BMO betyr verdi for fremtiden å ha kunnskapen til å lage et produkt som tåler påkjenningene ifra miljøet det står i. Helt ifra den dagen det ferdigstilles og med en intensjon om minst mulig vedlikehold inn i fremtiden. Dette betyr å ha evnen til å kunne forutse problemer som et produkt kan få en gang i fremtiden basert på utfordringer som enda ikke har oppstått. Infrastruktur i Norge må bygges og utvikles for å tåle noen av de tøffeste påkjenningene i verden, og med et miljø som stadig er i forandring er det viktig å forutse hva vi kan gjøre for å møte endringene på best mulig måte. Vi skal bygge produkter som er sterke nok til å ha en verdi også for fremtiden.

Fleksibilitet gir sunn vekst

Geografisk fleksibilitet og sunn vekst skal prege prosjektporteføljen. BMO skal ha en moderne og nisjetilpasset maskin- og utstyrspark

Norges mål er å redusere utslippet av klimagasser med 50 til 55 prosent innen 2030.
Klimaendringer har alvorlige konsekvenser. Oppvarmingen ventes å fortsette utover i
dette århundret. Det øker risikoen for ekstremvær, mer nedbør, oversvømmelser og
havforsuring. (Regjeringen.no)

Vår evne til å tilpasse oss geografisk, sammen med en spesialtilpasset maskinpark er ett av konkurransefortrinnene våre, men sammen med vår visjon om å skape en verdi for fremtiden handler det ikke lenger bare om effektiv ytelse. BMO har også et ansvar for en bærekraftig utvikling. Derfor investerer vi i nisjetilpasset utstyr som også passer inn i en grønnere fremtid. Miljøvennlige løsninger er en del av vår bedriftskultur, og vi skal være ledende i kvalitet, kostnadseffektivitet og miljøbevissthet.

Ansattfokus

BMO skal legge til rette for at det gis mulighet for personlig utvikling ved å inkludere, motivere og øke kompetanse hos de ansatte

Vi i BMO har en unik kompetanse innen betongrehabilitering, bruvedlikehold,
og spesialprosjekter på jernbane. Ved å tilrettelegge muligheter for ansatte,
bygger vi samtidig en innovativ bedrift som gjør oss konkurransedyktige og til en
ettertraktet leverandør i markedet. Evnen til endring er avgjørende for å holde seg
konkurransedyktige, og endring kommer igjennom kunnskap.

Nullvisjon

BMO skal systematisk jobbe mot et overordnet mål hvor vårt arbeid skal gjennomføres
uten skader på person eller miljø

Helse, miljø og sikkerhet er synonymt med anleggsbransjen. Alt arbeid vi gjennomfører skal være fritt for skader på person eller miljø. Dette er ikke kun en visjon, men et løfte og et ansvar som BMO arbeider med hver eneste dag. Arbeider med HMS skal være systematisk og målrettet. Arbeider man i BMO skal man kunne være sikker på at man kommer hjem ifra arbeidet uten skader. For å kunne oppnå dette har vi og arbeider alltid med utviklingen av sikkerhets og miljøprotokoller som er hensiktsmessige for driften vår.
Vi arbeider kontinuerlig med risikovurderinger, opplæring og bevisstgjøring blant våre ansatte. Våre team skal ha kunnskapen og ressursene for å indentifisere og håndtere mulige risikoer før de blir til en ulykke. Vi tror at åpenhet og samarbeid med kunder, leverandører og underentreprenører bidrar til et miljø som er i konstant forbedring.

Kundefokus

Kultivere åpenhet og ærlighet samtidig som vi skal utøve entreprenørskap og
kremmerånd

For å kunne lykkes som entreprenør er evnen til å skape gode kunderelasjoner helt
nødvendig. For å oppnå dette arbeider BMO på en åpen måte ved å kommunisere med
kunden om alle aspekter av prosjektene våre. En god kremmerånd innebærer å ha god
inntjening for seg selv, samtidig som man bidrar til kostnadsbesparelser for kundene våre igjennom innovative løsninger. Vi skal være pålitelige for kundene våre, slik at de kan forvente samme produktet hver gang, og være sikre på at vi kommer frem til de løsningene som er gunstige for både de og BMO.