Verdi for fremtiden :
– BMO skal rehabilitere infrastruktur innenfor samferdsel for de kommende generasjoner, og skape verdier for samfunnet, kunder, eiere og ansatte.
- Vi har som overordnet mål om rett kvalitet første gang, uten feil og mangler, dette skaper verdi for våre interesseparter.
- BMO skal aktivt og systematisk vise engasjement og forpliktelse til å bruke bærekraftige løsninger for å minimere klimaavtrykket for fremtiden. Herunder:
- Materialgjenbruk – Gjenbruk av masser og materiell
- Kjemikaliebruk – Substitusjonsvurdering, grønnere alternativer.
- Avfall – Sorteres og leveres til gjenvinning.
- Utslipp – Organisatoriske og fysiske barrierer.


Utførelse:
– Nytenkende, dyktige medarbeidere med arbeidsstolthet og «stå-på-vilje» skal skille oss fra andre aktører både når det gjelder kvalitet og kostnadseffektivitet.
- Våre ansatte er vårt viktigste konkurransefortrinn.
- Kjerneverdiene våre preger alle ledd i virksomheten og skal differensiere oss fra andre aktører:
- Eierskap til eget håndverk og innfrielse av kundens forventninger.
- Driftig og «stå på vilje»
- Orden og ryddighet
- Entreprenørskap
- Kvalitet og kostnadseffektivitet er våre overordnede måleparametere.
- Kontinuerlig forbedring og fokus på erfaringsoverføring fra gjennomførte prosjekter, samt læring gjennom vår avviksregistrering og oppfølging.
- Sikre at vi til enhver tid forstår og overholder gjeldende lovverk og krav
Fleksibilitet gir sunn vekst:
– Geografisk fleksibilitet og sunn vekst skal prege prosjektporteføljen. BMO skal ha en moderne og nisjetilpasset maskin- og utstyrspark
- BMO skal med korte beslutningsveier og flat struktur være rigget for å kunne ta oppdrag på korte frister av komplisert art hvor som helst i landet.
- Aktiv risikostyring og evalueringer skal sikre sunn vekst i prosjektporteføljen.
- Vi skal vurdere innkjøp av maskiner og utstyr opp mot hvor energieffektive, støyende og miljøvennlige de er og velge de som gir minst klimautslipp.
Kundefokus:
– Kultivere åpenhet og ærlighet samtidig som vi skal utøve entreprenørskap og kremmerånd.
- Vi skal være en åpen og direkte kontraktspart i kommunikasjon med kunden.
- BMO skal være en løsningsorientert entreprenør som kontinuerlig etterstreber å forbedre aktiviteter, produkter og tjenester for økt lønnsomhet.
- Rett kvalitet gir smidigere gjennomføring, bedre produkter og mer fornøyde kunder


Nullvisjon:
–BMO skal systematisk jobbe mot ett overordnet mål hvor vårt arbeid skal gjennomføres uten skader på person eller miljø.
- Vårt HMS-system er hovedinstrumentet i nullvisjon-arbeidet. Sammen med relevante lover og forskrifter danner HMS-systemet vårt et rammeverk som alle ansatte og andre delaktige i prosjektene våre forplikter seg til å følge.
- Alle skader og uønskede hendelser registreres og følges nøye opp for å avdekke årsak, og stadig forbedre oss med riktige tiltak i vårt interne kvalitets -og forbedringssystem. Tiltakene skal synliggjøres ved:
-
- Bevisstgjøring
- Erfaringsoverføring
- Kompetanseheving